Case Study →

Programy lojalnościowe dla firm - Grupa Artemis

Szukasz metody, jak pozyskać nowych klientów i zwiększyć swoją sprzedaż? Programy lojalnościowe to idealny sposób na znalezienie nowych nabywców i wzmocnienie ich relacji z Twoją marką. Przygotowane przez Grupę ArteMis systemy lojalnościowe gwarantują Twojej firmie rozwój i wzmocnienie pozycji na rynku.

Co to jest program lojalnościowy?

Program lojalnościowy to narzędzie marketingowe, które służy do zbudowania długookresowych i wartościowych relacji z klientami. W tym celu motywuje się dotychczasowych klientów do stałego zaangażowania oraz zachęca nowych nabywców do wejścia z marką w głębszą relację. Przykładem programów lojalnościowych mogą być m.in.: program payback, przyznanie punktów, rabaty lub zwroty części wydanej kwoty w formie tzw. money back.

Agencja ArteMis stworzy dla Twojej firmy atrakcyjny system lojalnościowy, który zwiększy popyt na Twoje produktu bądź usługi, a co za tym idzie, wzrosną utargi i zyski ze sprzedaży. Kolejną rzeczą, którą uzyskasz dzięki naszej pracy, to bezcenna wiedza na temat zachowania klientów oraz zmniejszenie kosztów na promocję i marketing.

Jak stworzyć program lojalnościowy

Wiemy już, że programy lojalnościowe służą do zwiększenia aktywności klientów i podtrzymania ich lojalności. Budowanie takich relacji okazuje się jednak niełatwe. Jeżeli program lojalnościowy jest źle stworzony i nie spełnia swoich funkcji, może nie przynieść żadnych efektów. Dla Grupy ArteMis obsługa programów lojalnościowych to nic nowego. Posiadamy bowiem doświadczenie w prowadzeniu skutecznych akcji lojalnościowych. Dzięki pasji naszych pracowników jesteśmy w stanie stworzyć dla Ciebie program, który spełni oczekiwania Twoje i Twoich klientów. Jak tego dokonamy?

  • Wyznaczymy cel

Pierwszym i kluczowym elementem jest wyznaczenie celu jaki chcesz uzyskać. Już na początku należy uświadomić sobie po co tworzymy system lojalnościowy. Możesz oczekiwać od niego np.: pozyskania większej liczby klientów, zwiększenie sprzedaży, umocnienie Twojej pozycji w branży, wzrostu wartości koszyka zakupowego, czy też zwiększonego zaangażowania stałych klientów.

  • Określimy sposób zdobywania punktów/rabatów

Programy lojalnościowe mają różne formy, dobrane odpowiednio do danych modeli biznesowych. Najpopularniejsze z nich to punkty lojalnościowe (zbieranie punktów przez uczestników programu za różne zachowania i wymianę ich na nagrody) i rabat lojalnościowy (nagrodą jest upust cenowy na kolejne zakupy).

  • Wybierzemy formę nagrody

Nagroda jest najważniejsza w tworzeniu programów lojalnościowych, ponieważ bez niej, nikt nie weźmie w nich udziału. Nagroda, w zależności od branży, może być różna m.in.: zniżki do sklepu lub niecodzienna oferta, specjalne udogodnienia dla uczestników (np. pierwszeństwo w skorzystaniu z usług, zrobieniu zakupów czy zapisach na zajęcia), itp.

  • Zdefiniujemy wartość punktów lojalnościowych

Jeśli zdecydujesz się na formę punktowaną programów lojalnościowych, to nasza agencja określi dla Ciebie wartość punktów zbieranych przez Twoich klientów. Znajdziemy równowagę pomiędzy kosztami (które przeznaczysz na realizację) a ich wartością dla klienta. Sprawimy, aby postrzegał on nagrodę jako wartościową rzecz, przy Twoich niskich kosztach rzeczywistych, wydatkach na ten produkt.

  • Dopasujemy Twój program lojalnościowy do Twojej marki

Twój system lojalnościowy powinien być zgodny z Twoją marką. Ponieważ jest to element strategii marketingowej i promocyjnej powinien zawierać te same kolory co Twoja firma, być oznaczany logiem i współgrać z charakterem firmy.

  • Zareklamujemy Twój program

Nikt nie skorzysta z Twojego programu, jeśli nie będzie o nim wiedział. Nasza agencja marketingowa, w ramach tworzenia programu lojalnościowego, wypromuje i rozreklamuje go, tak, aby Twoi przyszli i dotychczasowi klienci o nim usłyszeli. Sprawimy, że wzroście w nich ciekawość, zainteresowanie i chęć udziału w nim.

  • Wystartujemy z programem

Po ustaleniu i wykonaniu wszystkich wcześniejszych czynności i zaakceptowaniu przez Ciebie całego projektu, nadszedł czas na wprowadzenie go w życie. Poinformujemy Twoich klientów, że program lojalnościowy wystartował! Zaprosimy ich do wzięcia w nim udziału i dołączenia do akcji.

  • Będziemy go modyfikować

Klienci szybko się nudzą, dlatego będziemy pilnować, aby ich emocje nigdy nie opadły. Będziemy zaskakiwać ich nowymi korzyściami, podnosząc tym samym zaangażowanie. Przeanalizujemy opinie i aktywność uczestników i na tej podstawie skontrolujemy postępy programu i sprawdzimy, czy założone cele są realizowane.

Program lojalnościowy w marketingu

Programy motywacyjne przyczyniają się do obniżenia kosztów marketingowych. Działania z tym związane, które przeprowadzimy dla przedsiębiorstwa mogą poprawić sytuację finansową Twojej firmy, oszczędzą czas i umocnią jej pozycję na rynku. Co jeszcze możesz zyskać przy współpracy z nami?

  • Utworzyć stałą więź z najcenniejszą grupą konsumentów marki
  • Zdobyć prestiż i renomę na rynku
  • Zwiększyć powtarzalność wartościowych transakcji
  • Umocnić lojalność stałych klientów
  • Zgromadzić informacje o użytkownikach, które przydadzą się w analizie nabywców
  • Poprawić wyniki finansowe dzięki grupie lojalnych klientów
  • Stworzyć bardziej zaawansowane programy lojalnościowe

System lojalnościowy dla klientów

Systemy lojalnościowe dla klientów trafią do nich wtedy, gdy spełnimy ich oczekiwania. A na co liczą członkowie Twoich programów lojalnościowych? Agencja ArteMis wie, jak do nich dotrzeć. Współcześni klienci:

  • Cenią swój czas i komfort
  • Chcą, aby traktowano ich indywidualnie
  • Oczekują realnych korzyści
  • Pragną natychmiastowych bonusów
  • Kierują się emocjami

Rodzaje programów lojalnościowych

Każda organizacja programów lojalnościowych powinna być dokładnie przemyślana. W ten sposób jesteśmy w stanie dobrać dla firmy odpowiednie systemy premiowanie. Dzięki czemu sprostamy Twoim potrzebom oraz oczekiwaniom Twoich klientów. Oto najpopularniejsze rodzaje tych programów:

  • Program punktowy
  • Program płatny
  • Program klubowy
  • Program non-monetary
  • Program partnerski
  • Program subskrypcyjny
  • Program payback
  • Program charytatywny
  • Program poziomów
  • Program postępu
  • Program wspólnotowy

Karta czy aplikacja? Z jakiego systemu lepiej skorzystać?

Programy lojalnościowe w Polsce cieszą się dużym zainteresowaniem. Niektórzy z klientów chętniej korzystają z kart inni wolą aplikacje. Jeśli zastanawiasz się, którą formę wybrać, przedstawiamy korzyści każdej z nich.

Plastikowe lub papierowe karty lojalnościowe:

  • Klient dostaje ją bezpośrednio do ręki. Najchętniej korzystają z niej starci odbiorcy, którzy mają trudności z korzystania z telefonów komórkowych. Jest łatwa w użyciu.
  • Pobudzają do działania – np. przyklejanie naklejek osobiście w puste pola.
  • Nabywca widząc zapełniające się puste pola, ma poczucie realizacji celu.
  • Kartę może stworzyć dla Ciebie nasz designer, stanie się ona wtedy atrakcyjną ozdobą.
  • Wizualny kontakt klienta z kartą oswaja go z wizerunkiem marki, dzięki czemu szybciej zapamięta Twoją firmę.
  • Karta wyzwala uczucie przywiązania do Twojego sklepu bądź usług.
  • Karta umieszczona w portfelu codziennie przypomina odbiorcy o istnieniu Twojego przedsiębiorstwa.
  • Stanowi świetną formę reklamy.

Aplikacja lojalnościowa:

  • Klient ma ją stale przy sobie.
  • Doskonały kanał komunikacyjny. Możesz wysyłać członkom programu spersonalizowane wiadomości np. na temat rabatów lub nowych produktach.
  • Nabywca ma stały dostęp do swoich punktów. Widzi, ile punktów ma na koncie oraz ile warta jest każda nagroda.
  • Ułatwia zrozumienie zachowań i potrzeb użytkowników oraz ich nawyków zakupowych.
  • Idealnie nadaje się do Real Time Marketingu – nawiązaniu prowadzonych działań do bieżących wydarzeń (np. urodzin użytkownika).
  • Obniża koszty utrzymania programu lojalnościowego.
  • Dzięki dostępu do podejmowanych działań przez konsumenta w łatwy sposób można badać efektywność i analizować statystyki.
  • Młodzi użytkownicy chętnie korzystają z aplikacji mobilnych.

O wyborze karty, aplikacji, czy też obu form powinna zdecydować dogłębna analiza grupy docelowej i charakterystyka Twojej firmy. Jeśli nie wiesz jaką decyzję podjąć zapraszamy do kontaktów z naszym specjalistą, który pomoże Tobie ustalić najlepszą opcję.

Dedykowany system lojalnościowy i oprogramowanie

Na Twoje potrzeby Grupa ArteMis stworzy dla Ciebie od podstaw dedykowane systemy lojalnościowe. Rozwiązania dedykowane dają nam możliwość tworzenia programów dostosowanych do potrzeb Twojego klienta. Dzięki nim zrealizujemy nawet najbardziej nietypowe pomysły wykorzystując przy tym najnowocześniejsze oprogramowania. Umożliwiają one także stworzenie aplikacji, wspierających model biznesowy klienta, którą będą oni chętnie pobierać i często z niej korzystać.

Aktywizacja uczestników programów lojalnościowych

Nasi specjaliści wiedzą jak skutecznie aktywizować uczestników programów lojalnościowych do podejmowania określonych działań, związanych z realizacja celów marketingowych Twojej firmy. Wiemy, jak postępować, aby Twoi nabywcy dokonali kolejnych zakupów, produkty nabywali komplementarnie, dokonywali ustalonych konfiguracji transakcji czy realizowali kupno w wyznaczonym czasie. Wykorzystując aktywizację odbiorców możemy także uzyskać informację związane z zagadnieniami ważnymi dla marki jak i wpłynąć na rekomendację ze strony klientów (polecanie Twoich ofert rodzinie, znajomym czy innym firmom).

Obsługa programów lojalnościowych

Agencja ArteMis ma doświadczenie w obsłudze systemów lojalnościowych. Organizacje programów lojalnościowych kierujemy do wszystkich firm, których celem jest zwiększenie efektywności działań marketingowych poprzez programy lojalnościowe. Wykonamy dla Twojej firmy usługi logistyczne, techniczne i prawne, aby przygotowania strategia zwiększyła sprzedaż i przywiąże użytkowników do Twojej marki. Zrealizujemy dla Ciebie kompleksową usługę projektu dopasowaną do indywidualnych potrzeb przedsiębiorstwa. Zachęcamy do kontaktu z naszymi specjalistami w celu nawiązania współpracy.

Dzięki nam zyskasz nowych klientów i utrzymasz już obecnych!

Jesteśmy tu dla Ciebie.

W obliczu COVID-19 w naszej Agencji pracujemy w pełni zdalnie. Działamy regularnie. Jeśli obecna sytuacja w jakikolwiek sposób wpłynęła na Twoją firmę pomożemy w zakresie zarządzania marketingowego lub usług konsultingowych. Skontaktuj się z nami - jesteśmy do Twojej dyspozycji.

Jesteśmy tu dla Ciebie.

W obliczu COVID-19 w naszej Agencji pracujemy w pełni zdalnie. Działamy regularnie. Jeśli obecna sytuacja w jakikolwiek sposób wpłynęła na Twoją firmę pomożemy w zakresie zarządzania marketingowego lub usług konsultingowych. Skontaktuj się z nami - jesteśmy do Twojej dyspozycji.