Case Study →

Na czym polega prowadzenie Social Media? – Grupa Artemis

Jak prowadzić social media firmy?


Media społecznościowe mają ogromny wpływ na zwiększenie sprzedaży Twoich produktów oraz usług, dlatego profesjonalna obsługa social media jest dziś bardzo ważna. Warto wiedzieć, jak robić to skutecznie, aby móc w pełni wykorzystać jej potencjał.

Prowadzenie social media to w pierwszej kolejności przygotowanie strategii dopasowanej do Twojej firmy, w skład której wchodzi m.in.: dobór odpowiedniej komunikacji, języka, kluczowych przekazów, key visual.

Ważny jest stały kontakt z odbiorcami oraz potencjalnymi klientami przez interakcję, a zatem nie może więc zabraknąć interesującego contentu, z którym stali, nowi lub potencjalni klienci będą kojarzyć Twoją markę.

Prawidłowe prowadzenie social media przyczyni się do pozyskania większej liczby konwersji i rozwoju Twojego biznesu, a co za tym idzie, zyskania przewagi w branży.

Na czym polega prowadzenie social media firmy?


Prowadzenie kanałów social media

Prowadzenie social media to nie tylko publikowanie postów czy odpowiadanie na komentarze klientów lub fanów. To przede wszystkim budowanie grupy zaangażowanych odbiorców marki, dzięki dostarczaniu im interesującego contentu oraz wchodzenie z nimi w interakcję. Treści muszą być spójne oraz przemyślane.

Nie wystarczy wrzucić postu raz czy dwa i na tym zaprzestać, liczy się regularność. Twój content powinien odpowiadać na potrzeby odbiorców, którzy mogą być zainteresowani Twoim produktem czy usługą.

Dzięki aktualizacji fanpage, zbudowaniu strony www czy publikowaniu postów w mediach społecznościowych lub na stronie, budujesz swój wizerunek eksperta.


Prowadzenie reklam social media

Dziś istotną rolę w marketingu odgrywają kampanie reklamowe w social media. Dzięki nim masz możliwość zbudować pozytywny wizerunek Twojej firmy lub marki, dzięki bezpośredniemu dotarciu do szerokiego grona odbiorców.

Koszty są zdecydowanie niższe niż w przypadku reklamy na bilbordzie lub w gazecie. Każde ze swoich działań możesz na bieżąco analizować i poprawiać jego efekty.

Płatne reklamy, pozwalają na precyzyjne dotarcie z przekazem do osób podobnych do Twoich dotychczasowych odbiorców lub zainteresowanych daną tematyką.

Kampanie reklamowe mogą mieć różne cele, jednym z nich jest budowanie świadomości marki. Dlatego zarówno kampanie reklamowe, jak i obsługa fanpage powinny odbywać się według ustalonej wcześniej strategii.

Praktyczne porady o prowadzeniu social media


Opracuj grupy docelowe

Zdefiniowanie docelowej grupy odbiorców, a także określenie oczekiwań, upodobań i zwyczajów, pozwoli Ci dowiedzieć się, jakie treści warto publikować na stronie firmy w social mediach i ukierunkować planowane cykle.

Platformy społecznościowe to miejsce, w którym zdecydowanie nie brakuje Twoich potencjalnych klientów.

Przykładowo, jeśli oferujesz usługi, które skierowane są wyłącznie do firm, Twoimi odbiorcami powinny być osoby, które prowadzą działalność biznesową, zajmują określone stanowiska czy są w odpowiednim wieku.


Zaktualizuj informacje o Twojej firmie

Klienci przy wyborze np. dostawcy usług często sprawdzają godziny otwarcia czy inne niezbędne informacje, takie jak np. informacja o doświadczeniu czy liczbie realizacji oraz rekomendacje klientów.

Bardzo ważne jest zatem przedstawianie im zaktualizowanych informacji. Aktualizacja fanpage, profilu firmy czy strony internetowej to podstawa, by Twój odbiorca stał się potencjalnym klientem.


Przygotuj content plan

Content plan to szczegółowy harmonogram dotyczący publikacji postów, grafik czy video w social mediach oraz tekstów na stronę internetową.

Ustalasz w nim z wyprzedzeniem tematy, które będziesz poruszać w przyszłości. Taki plan może być tworzony co miesiąc, ale także może zawierać pomysły na cały rok.

Dzięki swojemu wieloletniemu doświadczeniu warto byś przekazywał ciekawostki branżowe swoim odbiorcom.


Stwórz niepowtarzalne kreacje

Kreacja graficzna to całościowy i pełny projekt spójny z identyfikacją wizualną Twojej firmy czy marki.

Nie od dziś wiadomo jak silną moc mają obrazy. Uwagę użytkowników social mediów przykuwają posty czy grafiki, wyróżniające się na tle konkurencji. Staraj się myśleć nieszablonowo i zachwycaj swoją kreatywnością na profilu firmy.


Angażuj społeczność i odpowiadaj na komentarze

Zaangażowanie to, najprościej mówiąc, uzyskanie odzewu od grupy docelowej, dla której stworzono dany kontent. Zwykle na zaangażowanie składają się polubienia, udostępnienia czy komentarze.

Przy budowaniu zaangażowania ważne jest, aby profile o konkretnej tematyce nie skupiały się tylko na reklamowaniu swoich produktów, ale by były poszerzone o informacje i treści, do których odbiorcy mogą się odnieść i wnieść je do swojego życia.

Nie zapominaj też o bezpośredniej komunikacji z klientami. Nie tylko odpowiadanie na wiadomości prywatne na Facebooku jest ważne. Nie zostawiaj komentarzy swoich fanów bez interakcji. Ciesz się, gdy są zadowoleni z Twoich usług, dopytuj gdy mają wątpliwości.

Wybór mediów społecznościowych dla firmy

Niestety, ale nie istnieje idealna dla Twojej firmy platforma społecznościowa. Każdy z kanałów społecznościowych odpowiada na inne potrzeby. W niektórych firmach sprawdzi się sam Facebook, w innych konieczne jest dotarcie do odbiorców np. na LinkedIn.

Każde z mediów społecznościowych jest inne, ma swoją specyfikę działania, swoje wady i zalety. Użytkownicy oczekują określonych treści na każdym z kanałów.

Ponadto należy pamiętać, żesocial media nie są celem samym w sobie, a narzędziem, dzięki któremu możesz realizować swoje cele marketingowe.

Jak często udostępniać treści w mediach społecznościowych?

Posty warto publikować według ustalonego harmonogramu, który pozwala porównać ich skuteczność w zależności od czasu publikacji. Publikacja postów powinna odbywać się o stałych porach.

Nie obędzie się bez wielokrotnych testów. Każda branża jest inna, algorytmy social mediów również się zmieniają.

Tylko na żywo sprawdzisz, jak często i kiedy należy wrzucać posty na Twoje profile. Musisz poznać swoich odbiorców i specyfikę danego medium społecznościowego.

Chcemy Ci też przypomnieć, że nie zawsze liczy się ilość, ale przede wszystkim jakość contentu. Czasami lepiej publikować 3 posty w tygodniu na Facebooku, które są angażujące niż 7 razy w tygodniu bez żadnej wartości merytorycznej.

Obsługa mediów społecznościowych przez agencję

Obsługę mediów społecznościowych należy postrzegać jako inwestycję. Rozbudowa Twojej firmy w social mediach wpływa na długotrwałe nawiązywanie więzi z odbiorcami.

Zlecanie obsługi portali społecznościowych, to coraz częstsza praktyka wśród dużych i małych przedsiębiorstw.

Samodzielne prowadzenie portali jest często dużym problemem dla większości firm.

Niezainwestowanie w ten kanał przekazu informacji, pozostawi zaś Twoją firmę daleko w tyle za konkurencją.

Zlecenie agencji prowadzenia social mediów Twojej firmie, pozwoli Ci skupić się na innych obowiązkach. Specjaliści zajmą się publikowaniem wartościowego contentu oraz płatną kampanią w serwisach dopasowanych do profilu Twojej działalności i celów, które chcesz osiągnąć.

Wybierając agencję do współpracy, sprawdź jej:

  • Dotychczasowe doświadczenie – dowiedz się ile lat działa na rynku, sprawdź jej portfolio, oraz czy obsługuje firmy z Twojej branży
  • Zakres usług – sprawdź czy agencja podchodzi do procesu holistycznie czyli czy jest z Tobą od etapu tworzenia strategii, aż do raportowania wyników, czy specjalizuje się tylko w danym obszarze.

Ile kosztuje prowadzenie social media?

Na koszt obsługi social media wpływa zakres działań, które zamierzamy wykonywać oraz to z jakich platform będziemy korzystać. Może to być fanpage na Facebooku, Instagram lub inne media społecznościowe. Na tych serwisach społecznościowych możemy zamieszczać jednakowe treści lub tworzyć zupełnie osobne.

Oczywiście lokalna firma będzie wymagała innego wkładu pracy niż sklep internetowy, który działa na rynku ogólnopolskim lub ogólnoświatowym. Stworzenie profilu, posty reklamowe czy optymalizacja to różny koszt w zależności od Twoich potrzeb. Wiele agencji marketingowych oferuje bezpłatną wycenę swoich usług.

Jaką agencję social media wybrać?

Samodzielne prowadzenie fanpage’a w mediach społecznościowych zajmuje wiele czasu. Budowanie stabilnej i mocnej pozycji na tym rynku, wymaga ciągłego poznawania nowości i narzędzi komunikacji marketingowej.

Grupa ArteMis pomoże Twojej firmie profesjonalnie zadbać o obsługę Twoich social mediów.

W naszym zespole posiadamy najlepszych specjalistów w tej dziedzinie, którzy stworzą dla Ciebie angażujące treści, zachęcą użytkowników do aktywności i wzbudzą zainteresowanie u nowych, potencjalnych klientów.

 

Skontaktuj się z nami i sprawdź! www.grupaartemis.pl

Jesteśmy tu dla Ciebie.

W obliczu COVID-19 w naszej Agencji pracujemy w pełni zdalnie. Działamy regularnie. Jeśli obecna sytuacja w jakikolwiek sposób wpłynęła na Twoją firmę pomożemy w zakresie zarządzania marketingowego lub usług konsultingowych. Skontaktuj się z nami - jesteśmy do Twojej dyspozycji.